tisdag 5 oktober 2010

Roligt och lärorikt!

När vi handlade häromdagen trodde jag att det äntligen hade kommit ut ett nytt nummer av föräldrar och barn, att vara gravid. Men icke då... Den kommer först den 12 oktober... Det va en besvikelse som inte varade speciellt länge då jag hittade en helt nyutkommen tidning! Den var utgiven av mama och hette gravidbibel, en tidning på 162 sidor. Jätte käck är den, det står massa bra och nyttigt att veta! Massa olika tips och trix. Olika guider, namnlistor, test på olika ting, reportage, gravidkalender...
Ja, massa massa massa bra helt enkelt!
Nu har jag ju dock tre olika tidningar jag måste hålla koll på! haha! Olika roliga små presenter får man med i bland också! Ännu roligare! :0)


Kom på nu när jag satt å bläddrade i en att jag glömt av att nämna våran försäkring... Häromdagen tecknade jag en mammabarn försäkring på Trygg Hansa till oss. Den började gälla samma dag som jag teckande den och gäller automatiskt fram tills det att lilla du är sex månader. Efter det måste vi teckna en ny.. Eller teckna om eller va man nu säger.  Huvudsaken är att du är försäkrad nu i alla fall!! Man vet ju tyvärr aldrig vad som kan hända...

ooo xxx Mamma D

1 kommentar:

  1. Så himla bra med försäkring redan i magen...det har jag aldrig haft på er. Men det kanske är andra tider nu... ;)

    SvaraRadera