tisdag 19 oktober 2010

John Blund.

Han den där John Blund, vem är han egentligen?! Jag har då aldrig lyckats se honom i verkligheten, men attan va han är på besök ofta nu för tiden!
Jag tror nog allt att jag hinner somna in till han ljuvliga stämma medans han sjunger sin fina sång innan jag fått minsta lilla glimt av honom..

Titta, kom och titta,
kom sätt er häromkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund.
Han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan
när sagan tagit slut
så lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött.
Men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags
för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag
då vi roar oss igen ett slag.
Sov så gott! God natt med er nu.



ooo xxx Mamma D

7 kommentarer:

  1. Synd att han glömde hälsa på dig när du var liten! ;)

    SvaraRadera
  2. Gud vad det känns konstigt att läsa dina föräldrars blogg... En gång i tiden åkte jag och din mamma på spontana resor och gjorde allt som föll oss in! Men du har fått din mamma att lugna ner sig!! He he vilket är bra!! För en dag i framtiden är det jag som får skydda dig när du hittar på bus !!

    SvaraRadera
  3. haha! de ska du inte alls de Bubba! Du ska vara på min sida så inte jag behöver vara ond helt ensam.. Så de så!

    SvaraRadera
  4. Jag är också med på ett hörn. Hallå!!!

    SvaraRadera
  5. klart tant Sara är medräknad! På den onda sidan då vill säga! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle inte vilja vara någon annanstans:) hör du det älvan? Med mig är det ord och inga visor:)

    SvaraRadera
  7. Mormor , du kan vara ond med tant sara!

    SvaraRadera