söndag 3 oktober 2010

20+0

Tiden går fruktansvärt fort har vi kommit fram till här hemma...
Vi är redan i v 20. Exakt på dagen faktiskt. 20+0. Halva tiden...
Hallå?! Halva tiden!!! Hur sjukt är det inte?!
Kopierade våran graviditetskalender från familjeliv.se Såhär ser den ut idag.

Min graviditet - BF Sön 20 feb 2011

Din graviditet startade Mån 17 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 31 maj 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 140 av 280. (50%).

Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 feb 2011
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning.

Här kommer även bloggens första magbilder! Helt nytagna dagen till ära!


Tänkte att jag skulle föröska komma ihåg att lägga upp magbilder nu varje gång vi går in i ny vecka. Eller kankse varannan i alla fall... Det blir alltså nya bilder varje söndag. Om jag sköter mig och kommer ihåg då vill säga! haha! ;0) Jag skall göra mitt absolut bästa, jag lovar!

En sak till jag verkligen lovar att göra, och skall göra med glädje.. Det är att sparka pappa C hårt i rumpen så han någongång får tummen ur och gör ett inlägg här han också!

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar