söndag 10 oktober 2010

10.10.10

Dagens datum.. 10.10.10 det är vad som kommer graveras in i våra ringar nu i veckan då vi idag har förlovat om oss! :0) Tårtkalas och möjligtvis lite bubbel, pommac då förstås, för att fira skall det bli någondag snart!
Kanske nästa helg om alla kan!

Igår min lilla skatt.. Då va du med på laides night i scandinavium! Först va vi på Hard Rock och åt en bit mat, en jätte god Linguini med jätte räkor åt du och jag. Sedan gick vi från avenyn till scandinavium. Efter showen mer eller mindre sprang vi till pendeln för vidare utgång i Kungsbacka. Jag kan säga som sähär hjärtat, du har då ingen speciellt smart mamma... Klackadojs är inte längre någon hit alls faktiskt! Inte en helkväll i alla fall. Väl hemma när klockan va lite efter 01 trodde jag mina fötter skulle dö! Usch å fy! Ett misstag jag absolut inte kommer göra om.. Bortsett från detta va kvällen kanon bra! Showen va super!

Idag har vi alla fyra varit nere i frillesås hos farmor och ätit söndagsmiddag. Jätte gott och jätte trevligt va det! Kaffe och promenad hann vi också med. På vägen hem stannade vi till hos mormor och morfar. Där fick storebror, till mamma D´s glädje ett regntäcke! Ett svart med en reflextass på vardera sida. Passade hur bra som helst! Dock mot pappa C´s vilja.. Han tycker inte alls att storebror behöver ett täcke.. Han har ju päls säger han! Jag och pappa fick en orkidé hem hit också. En stor. En gul-beige tror jag man skulle kunna säga. Helt underbar är den! Den var pappa C mer positiv till! ;0)

I morgon skall vi möta farmor på Ikea klockan 11.
Där skall vi kolla på en byrå in till ditt rum din lilla skatt.
En vit har vi tänkt oss. Så den passar till dig oavsett om du är en söt liten pojke eller en söt liten flicka. Jag tänkte kanske man kunde byta ut knopparna till en annan färg på den sen när du har tittat ut. Sen tänkte vi att vi skulle köpa bordet som jag vill ha till våran myshörna, det fanns ju inte sist. En våg skall vi införskaffa oss också. Så vi kan få veta hur tjock jag har blivit sedan inskrivningen hos barnmorskan! Tror kanske möjligtvis inte att jag kommer vilja veta när jag väl får reda på det, men lite koll måste man ju ha! Tänkte jag kunde lägga till vikt i "varje ny vecka" inlägg sedan också. Eller det kanske bara är jag som tycker det är intressant och roligt att veta?!

Just ja!, Bloggen är inte heller längre en hemlighet..
Jag och pappa C kunde inte hålla oss längre!

ooo xxx Mamma D

2 kommentarer:

  1. Härligt att bloggen inte är en hemlighet! Det var en rolig överraskning när jag kom hem från IKEA i dag! Då kanske man får skriva något i sin egen blogg nu då? Eller? Om lilla Älvan menar jag!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Underbart det är att läsa om er stora glädje,
    blir helt varm inombords.
    Ses snart på Ikae

    SvaraRadera