söndag 17 oktober 2010

22+0

Söndag igen... Helt otroligt vad tiden bara springer i väg.
Vi är redan i ny vecka och ett steg närmre dig lill* vän!
Vecka tjugotvå... Här kommer veckans uppgifter från familjeliv.se

Min graviditet - BF Sön 20 feb 2011
Din graviditet startade Mån 17 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 31 maj 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 154 av 280. (55%).

Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 6 fulla dagar (v21+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 feb 2011
Du har 126 dagar kvar till beräknad förlossning.

Magen denna veckan!



Och på viktfroneten har det inte hänt sådär jätte jätte mycket..


Står mer eller mindre kvar på sjuttiofem kilo, och det gör mig absolut ingenting alls faktiskt! ;0)

Ännu en premiär här i "ny vecka" inläggen är det ju också för vänta barn bibeln ur min älskade tidning Föräldrar och barn- att vara gravid.
Vecka tjugotvå lyder som följer:
Vecka 22 Muskler
Det går vilt till därinne! Barnet slår kullepyttor, sparkar och fäktar med armarna och säkert kan även partnern känna det nu, inte bara mamman. Sparkarna är viktiga för utvecklingen av ben, leder och muskler och ett tecken på att bebisen mår som den ska.

ooo xxx Mamma D

2 kommentarer:

  1. När jag ser din mage vill jag bara klappa på den:) den ser så klappvänlig ut haha! Du är fin!

    SvaraRadera
  2. Den ÄR väldigt klappvänlig Sara! Den är underbar att klappa på! ;)

    SvaraRadera