onsdag 20 oktober 2010

Heldag.

Idag blev det en heldag nere hos mormor med ett snabbt fika-tjöta skit besök hos tant A i Frillesås.

Din mamma lill* vännen där inne, hon är riktigt redig och ordentlig hon! Idag har hon dammsugit och städat bilen ser du.. Skinande ren invändigt är den och luktar gott gör den nu mera också! Nu skall hon snart dra med pappa C till statoil för att kolla luften i däcken, tanka och fylla på spolarvätska! Idag har alltså varit lite av en bilvårds dag! :0)

Osminkad och hemsk har din mamma varit hela dagen också. Tur att hon inte har träffat tant S för då hade hon fått skäll! ;0) Myskläderna saknades ju dock och benen har jag ju faktiskt rakat, så lite mildare kanske det hade blivit ändå.. haha! (Internt skämt.)

För övrigt sköter du dig väldigt bra där inne tycker jag. För visso lever du lite rövare på kvällarna när din mamma försöker sova och på morgonen när din mamma ligger kvar och drar sig i sängen samtidigt som hon myser med storebror, men det är för det mesta bara mysigt än så länge. Mamma har nog mer att vänta. Om ett tag, när du är större och tycker det är lite trångt där inne kanske.

Glass, mys och Paradise hotel väntas nu!

Just ja! Designen är lite ändrad här också.. Har lagt till en besöks grej och en sidvisnings räknare som ni kankse har märkt.. Kunde vara lite kul tycker jag! Håller ni inte med?!

ooo xxx Mamma D

4 kommentarer:

  1. Ja, du ska veta vad din mamma var redig i dag lilla Älvan! Hon är duktig hon!
    Jag fick i alla fall gjort en mössa till din pappa så han inte fryser om sitt lilla (!) huvud!
    ooo xxx

    SvaraRadera
  2. Nu ser jag:) Och kan dessutom kommentera:)
    Varför ska du behöva sminka dej varje dag? Och raka benen? Ha, de är ju för singlar och såna som söker något att ligga med. Myskläderna kan man iofs hoppa när man ska visa sig bland folk. Så länge du har borstat håret är du snygg:) Du är en naturlig skönhet! Du behöver inget smink och inga rakhyvlar heller för den delen för att vara snygg! Just be your self!
    Puss på magen!

    SvaraRadera
  3. haha! Va söt du är gumman! Sant det du skriver, men det är ju som sagt ett internt litet skämt egentligen! Du vet ju hur Sara är! (Absolut inget illa menat) ;) Naturlig skönhet de vet jag inte ritigt om jag håller med om, men tack så mycket i alla fall! Det va väldigt snällt av dig!

    SvaraRadera
  4. Haha, diana du vet att jag kör en extreme makeover med dig om jag ser dig haha :) (sminket är ok, men benen och myskläderna skippar vi va;)?)

    SvaraRadera