söndag 10 oktober 2010

21+0

Här går tiden undan! Vi är nu i vecka tjugoett och såhär ser gravidkalendern från familjeliv.se ut denna veckan.

Min graviditet - BF Sön 20 feb 2011

Din graviditet startade Mån 17 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 31 maj 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 147 av 280. (52,5%).

Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 6 fulla dagar (v20+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 feb 2011
Du har 133 dagar kvar till beräknad förlossning.
.
Och även idag, dagen till ära, nytagna kort på magen!
.



Nu först, efter att jag själv sett och jämfört bilderna från förra veckan och denna, förstår jag vad alla menar med att magen växer för varje gång dom ser mig... För skillnad är det faktiskt! Är det bara jag eller ser magen spetsigare ut?!
.
ooo xxx Mamma D

1 kommentar:

  1. Hallå där tjockis! Herregud vad stor magen är nu!! :) Underbart!
    Stort GRATTIS till er förlovning i dag också! Vi är jätteglada och önskar er lycka till!
    ooo xxx

    SvaraRadera