fredag 15 oktober 2010

Ooops! Nu kom det lite bajs...

Vecka 21 Bajsnödig
Tarmarna har utvecklats så att näringen kan tas upp - och bajs bildas!
Från och med nu övar bebisens matsmältning för fullt.
Som tur är byts fostervattnet ut hela tiden...
Man vet också att om fostervattnet smakar sött dricker bebisen mer.

Som ni märker så har jag äntligen fått det nya nummret av föräldrar och barn - att vara gravid. Det ovan är alltså vad som händer inne i magen vecka 21 enligt deras gravidkalender. Tänkte även detta skulle läggas till i inläggen "ny vecka" varje söndag. Lite kul att veta faktiskt. Kanske inte så fräscht just denna veckan egentligen men men! haha! Nu väntar jag på att nästa nummer skall komma ut. Fick tidningen av din underbara mormor i går, nu är den färdigläst, vissa saker även lästa två gånger.. Problemet är ju bara det att nästa nummer kommer ut först den 7 December.
Förstår ni vilken oändligt lång väntan det är tills dess!!?

(För er som har försökt kommentera men inte kunnat kan jag ju hälsa er att ni måste göra ett nytt försök.. Jag har ändrat inställningarna och alla skall nu kunna kommentera. Även tråkiga anonyma om så önskas.)

Till tant S och farbror P vill jag säga tack för en riktigt mysig kväll!

ooo xxx Mamma D

3 kommentarer:

  1. Ha ha härligt att veta att Älvan bajsar inne i din mage! Mysigt! ;)

    SvaraRadera
  2. fräscht inlägg Hubba haha ... Bajs alltså ! Det var något nytt ...
    Älskar er alla 3 <3

    SvaraRadera
  3. Tack själv sköna du:)

    SvaraRadera