söndag 31 oktober 2010

24+0

Och då var det dags igen!! Vecka tjugofyra alltså!

Min graviditet - BF Sön 20 feb 2011
Din graviditet startade Mån 17 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 31 maj 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 168 av 280. (60%).

Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 6 fulla dagar (v23+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 feb 2011
Du har 112 dagar kvar till beräknad förlossning.
Tjockis magen!


Och den hemska vågen!

 

Föräldrar och barn- att vara gravid.
Vecka 24 Milstolpe
Barn som föds vid den här tidpunkten har nu mera goda chanser att överleva, även om det är så litet som 30 centimeter långt och inte väger mycket mer än ett halvt kilo. Sparkarna blir tydligare, finmotoriken tränas och barnet kan få tag med händerna runt navelsträngen. 

ooo xxx Mamma D

4 kommentarer:

  1. Ha ha Hej tjockis!!! Goa magen bara växer och vågen går stadigt uppåt!! Hur ska detta sluta???? ;)
    ooo xxx

    SvaraRadera
  2. Jaha du nu kan du inte dölja de längre:) Så roligt att de syns ordentligt nu.
    Jag säger som Ann-Louise vart ska detta sluta? Får se om du lyckas slå mej med mina 30kg med Anton(95kg). Haha:) Om du ska ner till Frillesås/Åsa i veckan kan du väll höra av dej så kan du komma hit så att jag kan få göda dej lite extra;)
    Puss

    SvaraRadera
  3. Bra där med söndag lille vän , kanon planerat !! Alla är lediga , det gillar vi !! Har dessutom kallat din mamma för elak idag! Bara hålla tummarna på att du inte kommer ut till världen med pingis ögon och fågelholk till mun efter denna hemska film !! Jag lider med dig hjärtat

    SvaraRadera
  4. Jannike, jag skall DEFENITIVT INTE komma upp till dina kilon de vill jag lova!! ;0)

    SvaraRadera