söndag 24 oktober 2010

23+0

Säger som jag gör varje vecka i detta inlägget... Det är inte klokt va tiden går fort, man hinner ju knappt med ju!! Vecka tjugotre redan, och såhär ser veckan ut på familjeliv.se

Min graviditet - BF Sön 20 feb 2011

Din graviditet startade Mån 17 maj 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 31 maj 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 161 av 280. (57,5%).

Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 6 fulla dagar (v22+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 20 feb 2011
Du har 119 dagar kvar till beräknad förlossning.

Och magen, den växer!



Upp i vikt går vi också... (Glömde dock att väga mig i morse när jag gick upp så vågens resultatet på sjutioåtta kilo är efter frukost och med fullmundering av kläder och smycken.)


Sist men inte minst säger min älskade tidning Föräldrar och barn- att vara gravid, såhär i vecka tjugotre:
Vecka 23 Mera fett!
Barnet väger som ett vanligt smörpaket, tillväxten av underhudsfettet sätter igång nu, även om det tar tid att fylla ut den än så länge tunna kroppen. Fostret har också fått svettkörtlar och allt mer hår på huvudet.

ooo xxx Mamma D

3 kommentarer:

  1. Åh grattis!! Hela familjen Mared/Jönsson hälsar! Vilken underbar nyhet:D
    Hälsa hela familjen och njut av tiden! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack va ni är gulliga! Tacka och hälsa så gott tillbaks! Hoppas allt är bra med er! KramKram

    SvaraRadera
  3. Å vad jag älskar den magen!! <3
    Vad kul att Sara varit här inne. Länge sedan vi pratade med dom.
    ooo xxx

    SvaraRadera