onsdag 3 november 2010

Tjuvar och banditer!

Dom två senaste nätterna har du inte varit allt för snäll mot din mamma vännen min... Kvart över fem, kvart över fem hjärtat, tva dagar i rad!! Mamma tycker faktiskt inte det är okej att du väcker henne då.. Speciellt inte eftersom du inte låter henne somna om efter de heller... Busfrö är vad du är! Ett stort sådant också, redan nu... Man kan ju bara fråga sig vart det här kommer att sluta när du väl är hos oss?! ;0)
Nåväl, idag gick det ju ändå an med tanke på att jag ändå skulle upp hyffsat tidigt för att åka ner till mormor.. Fem i åtta anlände vi  i mormors hall, jag och storebror, och blev nästan överfallna av en skogstokig liten ulltott! Vi åt frukost och fika lite i lugn och ro, sen vaknade minsta moster, som har lov från skolan, och då blev de fullrulle vill jag lova! När hon va färdig äten och påklädd körde vi, jag och mormor, henne till en kompis och vi åkte vidare ner till Frillesås för en liten butiks-kik på Hilco, blomsteraffären samt hav och sand. Inne på blomsteraffären fick vi en idé... När vi stod och tittade på alla fina gravdekorationer och inte kunde välja, fick vi för oss att vi skulle göra en själva! Hem till Åsa, hämta hundarna och ut i skogen resulterade första steget av idéen i! Vi tjuvade granris och lekte banditer med sekatören och en sopsäck i högsta hugg jag och din mormor! (Tjuvade lite extra.. Typ sådär lagom extra så att det räkte till att pryda fyra krukor utomhus också!) Storebror, äckel-vovven som vi kallade honom, hittade en död groda som han började rulla och gnida in sig i! Usch å fy! Och ulltotten, hon va inte ett dugg bättre hon... Hon tyckte nog grodan va delikat då hon bar runt på den i munnen det lilla trollet! Härliga djur vi har! Haha! ;0) Väl hemma hos mormor igen pysslade hon ihop en jätte fin dekoration medans jag åt ytterligare en fralla med onsala korv och ett glas julmust, samtidigt som jag tittade på och hade åsikter! När momor va färdig pysslad och dekorationen tipp topp tog vi mammas racer-brumme upp till kyrkogården. Där pryder nu mera våran arbetade dekoration, gammelmormor och gammelmorfars grav tillsammans med ett nytänt ljus! 

Nu är pappa din (och i och för sig, även så mamma din) väldigt hungerig så nu blir det lite matlagning och sedan soffan hela, hela, hela kvällen!!

ooo xxx Mamma D

1 kommentar:

  1. Men det var tur att inga poliser var ute i skogen när vi var på vår tjuvrunda!! Fast då hade vi ju bara bussat grod.......jag menar hundarna på dom!! ;)
    Hjärtat blev ju jättefint som "vi" gjorde!
    Tack för en urmysig dag älskling!
    ooo xxx

    SvaraRadera