tisdag 30 november 2010

Barnmorskan Malin.

Har som sagt varit hos barnmorskan på ett litet besök idag. Vi följer kurvan exakt som vi skall och allt såg jätte bra ut. Lilla du där inne växer helt normalt mår fin fint! När vi skulle lyssna på dina hjärtljud utbrast Malin, (som vanligt) Ojoj, det är allt en vilding ni har där inne! Du ville inte ligga still inte.. Du rörde på dig hela tiden och ville inte alls vända ryggen utåt så att Malin kunde lyssna direkt på ditt lilla hjärta, utan hon fick i stället lyssna på det genom navelsträngen och koncentrera sig på din puls! Inte en enadaste liten sekund låg du still din buse! ;0) Alla värden såg bra ut, mitt järnvärde låg på 119 så Malin ville att jag skulle äta järntabletter, en varannan dag bara. Det va absolut ingen fara och inget dåligt värde, men hon ville inte att de skulle sjunka och bli lägre. Det blir en liten tripp till apoteket för inköp i morgon alltså! Utöver den lilla detaljen tror jag att hon använde ordet strålande ungefär 150 gånger på typ en halvtimme, och då överdriver jag inte ett dugg faktiskt! Haha! Hon är så himla go hon! Malin. Helt ärligt, enligt mig, enligt oss, den bästa barnmorskan man kan önska sig!

Och för er som har varit lika nyfikna som mig... Angående våran vikt uppgång, har jag äntligen fått reda på ett resultat! Glaaad!!
... 77 kilo! Vi har alltså gått upp totalt 10 kilo du och jag, älsklingen min!

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar