tisdag 16 november 2010

Föräldragrupp

Tisdag, det innebär föräldragrupp. Väldigt mysigt enligt våran åsikt.
Lite tråkigt att det är sista gången nästa gång.. Jag fick precis idén att baka en kaka och bjuda på då. Tror det skulle vara uppskattat! Hur som helst, idag fick vi kolla på film. En film om förlossning. Vi pratade även om sugklocka och tång. Vi pratade ganska mycket om ammning denna gången.
Om olika metoder och om vad som är viktigt att tänka på. Om och när i så fall man skall börja med napp. Olika tillägg som finns att välja på om man väljer att inte amma. En massa olika bra att veta saker helt enkelt!
Till nästa gång "beställde" vi  (vi, blivande mammor) listor på vad som är bra att ha hemma redan när man kommer hem från BB och vad som är bra att ha med ner till BB. Finns ju hur mycket som helst som man inte tänker på ju.. Kan vara käckt att ha en lite checklista att följa någorlunda då i alla fall. Man behöver ju inte följa just den listan till punkt och pricka, man kan kanske ta bort och lägga till vissa saker som man själv känner är viktigt.
Jag tror att jag ser det mer som en stödords-lista.
Jag tänkte jag skulle föreslå att vi mammor, även pappor då om viljan finns förståss, skall fortsätta träffas. Kankse över fika eller liknande.
Det tycker i alla fall jag hade varit trevligt och jag hoppas att dom andra också håller med! ;0)

* ~~~~ * ~~~~ * ~~~~ * ~~~~ * ~~~~ *

Tilläg!
 (I smyg... Nu kommer jag få skäll...!)
Nu efter att jag hade lagt upp inlägget här sa jag till pappa att läsa.. Han tog upp telefonen och började läsa, efter ett tag tittar han på mig och säger.. Det va lite jobbigt där i slutet på filmen, känslosamt. Vadå, va menar du, frågar jag. Då svarar han, ja, när dom fick sina bebisar.. Då tittade jag bort... Kände att tårarna va påväg i ögonen.. Det va därför jag tittade på dig där i slutet ju...
Är han inte helt underbar?! Min älskade! <3 

ooo xxx Mamma D

2 kommentarer:

  1. Naaaw gulligt!
    Han e inte så tuff som somliga tror.....;)
    ooo xxx

    SvaraRadera
  2. Näe, han är allt lite blödig emellanåt han också.. När ingen annan ser.. Sötnöten min!

    SvaraRadera