tisdag 2 november 2010

Perfekt!

Perfekt va ordet hon använde! Våran barnmorska Malin, hon sa att allt såg perfekt ut och att det va längesedan hon såg någon  med så bra värden och som följde "kurvan" så bra som vi hittills har gjort! :0)
För er information vill jag bara tala om att våran våg här hemma går åt pipsvängen fel! Jag vägde 75,95 kilo med stövlar och fullmundering av kläder.. Alltså inte 79 kilo som vågen här hemma visar! Så de så! haha! ;0)Med denna fantastiska information betyder det att jag totalt gått upp 9 kilo, och inte 12 kilo, sedan inskrivningen i Augusti!  Dina hjärtljud min skatt, dom va helt underbara att höra! En väldigt häftig och helt otrolig upplevelse! Ditt lilla, lilla hjärta slog hela 160 slag i minuten. Du va vaken och rörde på dig hela tiden, vi fick ännu en gång höra att du va ett livligt litet barn! Hon kunde redan nu också säga att hjärtljuden vi hörde idag kom från klaffarna och inte via navelsträngen. Tydligen är det väldigt ovanligt att kunna urskilja det i denna ännu ganska tidiga vecka. Hon tyckte att jag va väldigt liten fortfarande för att vara i vecka 25, men du där inne växte precis som du skulle och magen mätte 23,5 cm. Exakt enligt "kurvan". Du min lilla skatt, är ett så kallat A-barn fick vi förklarat för oss. Nu är det alldeless strax dags att traska bort igen, denna gången för första mötet med föräldragruppen. Idag skall vi få massa information om förlossningen. Om när det är dags att ringa till BB och lite så..
Jag återkommer med ytterligare ett inlägg gällande detta senare ikväll!

ooo xxx Mamma D

1 kommentar:

  1. Gud så härligt att höra hjärtljuden! Kommer ihåg när jag gjorde det med dig första gången. En alldeles speciell känsla!
    Hoppas det bli bra med föräldragruppen!

    SvaraRadera