torsdag 4 november 2010

Nöjd och glad.

I dag min vän, då va du duktig.. Visserligen vaknade vi runt fem morse igen, men sen lät du mamma sova vidare till kvart över åtta innan du tyckte de va dags att gå upp! Att din mamma trotsade dig lite genom att ligga kvar en timme i sängen va inte så himla poppis dock..! Din mamma är nöjd och glad för, över, sin lilla sovmorgon!

Nere hos mormor igår så hade jag med mig alla våra papper från barnmorskan, dina och mina tillsammans, våra journaler kan man säga. Mormor plockade då fram journalerna sedan jag va bebis i hennes mage. Mormor vägde 61 kilo vid inskrivningen och nästan 79 kilo när det väl va dags.. Hon visade kort på sin mage, fem dagar innan jag va beräknad. Jag hoppas och kan bara drömma om att jag också ser ut så när det är fem dagar kvar med dig lilla skatt! Fint gravid, inte smäll-fets gravid som vissa andra.. Just nu känns det faktiskt ganska så bra. Alla tycker ju att jag är så himla lite för att vara i vecka tjugofem, alla utom jag. Jag tycker jag är jätte stor!! Kanske för att jag aldrig har haft mage innan och inte är van, men men. Kanske är dags att börja lyssna på folket för en gångs skull då! ;0) Ska se om jag kan få över bilden till datorn så ni också kan få se senare!

Idag har din mamma varit riktigt duktig faktiskt. Hon har tagit tag i alla papper som som fyllas i och skrivas på, hon har skickat iväg vissa för andras påskrifter och fixat massa nödvändiga saker! Denna gången håller jag verkligen tummarna för att allt fungerar och att jag slipper ytterligare komletterings saker.. Det verkarju visserligen som om det är standard på det förbaskade företaget, det roliga är kompletteringarna gäller helt nya saker varje gång..  Dom är ju aldrig nöjda dom! Lite lätt förvirrade kanske?! Och inte hjälper det att ringa dom heller.. Man förstår ju ingenting och blir kopplad hej vilt. Jag förstår männsikor som lägger ner saker när det gäller dom. Helt otroligt är det faktiskt!

I kväll skall mamma få vara själv hemma, det ogillas. Pappa skall kolla på hockey. Tur att storebror finns då i alla fall... Så man slipper känna sig ensamast i hela världen och alldeless övergiven.

ooo xxx Mamma D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar