onsdag 15 december 2010

Fix och don!

Här hemma fixas det och donas det för fullt bara för din skull älskling. I förrgår rensade mamma ut garderoben i ditt blivande rum. Pysslade ihop trådbackarna som skulle in på plats och började lite smått att tvätta dina kläder.. Så här blev resultatet av det, i alla fall en bit på vägen..


 Igår va vi på Ikea jag och pappa. Vi köpte b.la. ett underskåp in till badrummet. I det skåpet skall allt som tidigare legat i "blöjskåpet" få bo.. Duktig som din mamma är så är även det nu fixat! ;0) Utrensat och nästan klart! Några hyllor skall flyttas om och små korgar skall köpas till den översta hyllan där det kommer bli ett litet "apotek" med massa bra att ha saker till lilla dig, du där inne. Om ifall att du blir lite krasslig, torr eller får eksem kanske..


Som jag skrattade här igår när pappa låg på golvet och skulle få ihop de här förbaskade skåpet... Herregud, jag skratta så jag grät! Galet roligt va det och pappa fick då inte bara ett litet utbrott vill jag lova! Haha! Han kämpade och kämpade medans allt bara gick emot honom.. Stackarn! Men till sist så! Visst är väl pappa duktig ändå! Mamma är mycket nöjd i alla fall! <3

När vi ändå va på Ikea passade vi på att äta lite middag och givetvis efter det, blev det ju några ögon inne på barnavdelningen också! Vi kikade på spjälsäng och har nu bestämt oss för vilken vi vill ha. En vit blir det, självklart. Tog även en titt på vad dom hade för utbud av spjälskydd, och sängkläder. Inte jätte roliga faktiskt. En sänghimmel vill din mamma ha också, det hade dom bara en och den va ingen höjdare den heller direkt så vi ska leta vidare! Än så länge är det ju långt ifrån akut..Trots att det går så mycket fortare än vad man tror.. Det är inte så långt kvar. Snart är du här, här hos oss, i verkligheten. Det är helt otroligt. Overkligt, ofattbart.. Men du är så välkommen och oerhört efterlängtad min skatt!

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar