fredag 4 februari 2011

Städnoja!

Det är märkligt ändå, hur man kan drabbas av helt plötslig städnoja... I går kväll när vi skulle lägga oss, jag och pappa, då fick jag världens städryck.. Varför just då?! Mitt i natten!? Lilla rummet, ditt rum min skatt, fick sig då en omgång. I morse när jag vaknade fick resten av lägenheten sig en uppfräschning. Röjt i skåp har jag också gjort, burit ner ännu mera saker till förrådet,  plockat ur och i diskmaskinen, torkat av alla luckor lite snabbt i köket, samt ugnen, slängt massa onödiga saker, vikt tvätt, vattnat blommor, putsat hemske-bordet (!), skrivit inköpslista, ställt fram alla flaskor som skall pantas, aktiverat hunden med promenad och lite där till... Sitta still, de är verkligen inget för mig, även om jag kankse ibland borde..! Blir helt galen och klättrar på väggarna.. Usch va hemskt! Hade även sett fram emot Ullared med pappa och moster L idag, då pappa egentligen skulle jobbat halvdag men fortfarande inte är hemma så lär de ju inte bli så mycket av den idéen direkt. Inte om jag känner din pappa rätt i alla fall.. Får väl som om jag kommer dit ner en gång till innan du vill kika ut kanske. Jag hoppas på det i alla fall! ;0) Nu du mitt lilla hjärta, nu skall du få som du har velat hela dagen.. Din mamma skall placera sin tjocka rumpa i soffan framför tv:n, för nu har hon nog kanske fixat klart för idag.. Hon har i alla fall fixat klart för nu så då passar hon på innan en ny lampa tänds ovanför hennes huvud!

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar