måndag 7 februari 2011

I hjärta & själ

Redan klockan två idag tändes ljusen här hemma. Det va mörkt och tråkigt och jag va ensam, deppig och dyster.. De äckliga snö-rengs-blasket öste ner och storebror kröp närmre mig i soffan, han la sitt söta lilla huvud på magen och suckade djupt samtidigt som han sneglade upp på mig innan han slöt sina ögon och somnade. Hans närvaro och hans enorma personlighet kan få vem som helst att smälta, och det värmer i hjärta och själ på mig när jag tänker på att han faktiskt är våran helt fantastiska, underbara, fyrbenta prins! Han gör mig lycklig på dagarna när pappa jobbar och ser till så att man håller humöret uppe! Han får på något sätt allt att kännas lite lättre, lite bättre. Du, du där inne, du har haft mycket för dig idag.. Lite underliga, helt nya grejer har du haft för dig.. Nu i kväll skall vi ha mys hela kvällen lång och pappa skall få ta hand om mamma lite extra nu när hennes mage är helt öm efter dina ny upptäcker under dagen!

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar