söndag 2 januari 2011

Utslängd!

Nu, äntligen (!) har vi slängt ut julen! Granen åkte rätt ut från franska balkongen och allt annat är nerpackat och nerburet i förrådet, där det nu får bo tills det är dags igen.. Dom "riktiga" gardinerna är på plats, likaså alla grejer, så som lampor, ljuslyktor, löpare, blommor m.m. Känns riktigt skönt att ha det avklarat! Byta gardiner är inte din favorit sysselsättning direkt, hjärtat, det har jag allt märkt idag. Du tycker inte alls om när jag sträcker på mig och inte heller när jag går upp och ner från olika stolar...
(Du fick för övrigt spets gardiner i ditt rum nu, tills vidare i alla fall, vita, jätte söta är dom!) Dammsuga är du inte så förtjust i när jag gör de heller längre, men du får allt bita ihop min lilla skatt! Dammsuga måste man ju! ;0)
Byta sängkläder, de är intehöjdare det inte, för att inte tala om att bädda sängen inne i ditt blivande rum , den som storebror bara älskar att gruffa runt i och "bädda upp"si så där etthundaåttio gånger om dagen!! Något som jag däremot vet att du tycker väldigt mycket om, det är när mamma slår sig ner i soffan och gottar in sig hos pappa framför en film och ger dig massa uppmärksamhet genom klappar och små prat, och vet du hjärtat?!
Det är precis det vi skall göra nu! Inte ett enda finger till verken skall eller blir lyft idag vill jag lova, nu skall vi bara njuta... Det är vi faktiskt bannimej värda efter en dag som denna, både jag, du, storebror och pappa!

ooo xxx Mamma  D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar