söndag 19 september 2010

Tvåtusenälvan.

Jag (D) tänkte jag skulle berätta lite varför jag startade denna bloggen och varför jag valde att kalla den just tvåtusenälvan. 
Igår när jag satt framför datorn googlade jag faktiskt på mamma bloggar och fick fram en ur gullig blogg om en ung mamma som hade startat sin blogg första dagen hon hade fått reda på att hon va gravid. Hon ville precis som vi dela med sig av sina känslor, funderingar och tankar. Hon hade bloggen mer som en dagbok och syfftet med hela blogga var att hon en dag ville att hennes barn skulle kunna läsa bloggen och ta del av hela deras graviditet. Som ni kankse förstår tyckte jag detta var en helt fantastisk idé och var ju bara tvungen att härmas lite! ;0) En otroligt fin gest tycker jag personligen. Va tycker ni?!
Anledningen till namnet nu då, tvåtusenälvan. Det kommer egentligen från min mamma alltså "mormor" från första början. Just med den enkla anledningen att bebis kommer till världen år tvåtusenelva. Sedan älva med Ä bara för att alver är snälla och rara samt söta ( jag tror att det var den ordagranna förklaringen när jag frågade varför!). "Mormor, morfar, moster och moster" kallar alltså bebis Älvan. Det har även jag börjat göra och det är väl kanske bara en tidsfråga innan C och våra närmsta vänner också gör det. Ett väldigt passande namn tycker jag faktiskt. Känns lite roligare och mer personligt än bebis... Eller?

ooo xxx Mamma D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar